A Diablo 3 első hónapja vol. 2

Béta kulcsos tesztelés hiányában nehéz olyanról írni, amivel nincs még tele a net. De azért próbáljuk meg.

Továbbgondolva az előző D3 posztot a low level alapanyagok gyors eladását tanácsoló rész egyesekben kételkedést válthat ki. Ez valóban egy erősen common sense kategóriába tartozó tanács, de az olvasók egy része nem veterán wow goblin, ezért némi magyarázatot kíván a korábbi guide első pontja. Ha van rá igény, a jövőben beszélhetünk a guide más pontjairól is.



Azoknak a játékosoknak, akik most találkoznak először egy játék aukciós ház rendszerével, logikusnak tűnik az a következtetés, hogy ami sok embernek kell az olcsó. Az életben a kereslet - kínálat aránya kiegyensúlyozott, ezt szoktuk meg. A virtuális játszóterek világában ez máshogy működik. Az említett arány gyakran változik, sőt, egyáltalán nem ritka, hogy irreálisnak tűnő irányba mozdul el. Minden újonnan megjelenő termék - amiről a közösség nagy része tudja, hogy sok embernek lesz rá szüksége - manipulációk tárgyává fog válni. Ez érvényes mindenre, így a low level alapanyagokra is. A játékban megjelenésük utáni néhány napban iszonyatos áruk lesz, pont azért, mert tudni fogja mindenki, hogy mass need az összes játékos számára.
WoW-os példával élve: a Cataclysm kiegészítő megjelenése után hetekig az eget verték a különböző ércek árai. Az ércek olyan alapanyagok voltak, melyek több szakma húzásához is kellettek és ezt nagyon jól tudták azok, akik karakter szintezés helyett az ércek kitermelésére álltak rá. Készletüket - okosan - magas áron rakták be, mert ismerték a célközönséget. Az érceket mind egy szálig eladták függetlenül attól, hogy milyen drágán rakták be. Nagyon jól tudták, hogy a kiegészítőt megvásárlók nagyobb része drágállni fogja a magas árat, de egy játék indulásakor nem az átlagjátékosok csoportja a megcélzott vásárlói réteg.

Hanem kik?

Azok a játékosok, akik gyorsan akarnak haladni ilyen - olyan okból kifolyólag. Ők meg fogják venni a drága alapanyagot is (egy részük akár valós pénzért is) pusztán azért, mert vagy elsők akarnak lenni egy-egy artisan maxra húzásával (ebből következően a maxos artisan által gyártott termékekkel szintén elsőként akarnak megjelenni a piacon) vagy egész egyszerűen ezt szokták meg. Ne feledjük, hogy a D3 játékosállományának nagy része WoW-val is játszik, ott pedig a játékosok 90%-a hozzászokott ahhoz, hogy kevés energia befektetésével is dől a pénz és bátran költhet amire csak akar.

A D3 első hónapjában ez a játékos réteg lesz a spekulánsok fő célpontja, a kemény AH-sok rájuk fogják építeni az első napok, hetek és hónap stratégiáját. Sikerük pusztán azon a tényen alapul, hogy tudják: Józsipityu minden összekapart aranyát alapanyagra fogja költeni, mert vagy a maxra húzott artisanokkal akar villogni Laciék előtt a hétvégi LAN-on, vagy a world first kétkezes Koponyalékelő of the Überkirályság első tulaja akar lenni. Vagy csak szimplán olyan tervet eszelt ki, amivel némi befektetés árán de előnyre tehet szert a többi játékossal szemben (például serverfirst maxos gemekből meggazdagodni).

Téves az a gondolatmenet,hogy úgyis mindenki be fogja pakolni AH-ba a felesleges Common Scrapst és ez le fogja nyomni az árakat. Logikusnak tűnhet azt gondolni, hogy az a sok száz vagy ezer ember valóságos vérfürdőt fog rendezni a folyamatos undercuttal, de ne feledjük hogy rengeteg alapanyag kell az artisanok felhúzásához. Igazi goldsinkek lesznek az artisanok és mindenki fel akarja húzni őket minél hamarabb. Ezt nagyon jól tudják a fent említett AH spekulánsok és forgatni fogják az olcsón betett anyagokat. A "Buy low, Sell high" aranyszabály természetesen ebben a játékban is érvényesülni fog, különösen a játék elején. Addonok nélkül nehezebb lesz, de számítsunk arra, hogy hónapokig tartó tervezés után rengeteg tapasztalt goblin fog rászabadulni a játékra, akik egymással fognak versengeni a minél magasabb árakért.

A 10. béta patch egyik változása tovább fogja emelni a kezdeti árakat. Jay Wilson pár órája adott hírt arról, hogy ezentúl a common (fehér) itemek nem lesznek salvagelhetők.
Jay Wilson írta:
One other important change is that common (white) items will no longer be salvageable. We found that it caused a few itemization issues, but mostly this is due to a general philosophy shift on the importance of items. Previously, our thinking was that when an item dropped it should always be useful to you in some way, either the stats could be an improvement for you, or in the case of white items you could break it down and craft something better. Through a lot of play testing we have come full circle to the Diablo II methodology -- a lot of stuff that drops just isn’t worth picking up. Diablo II captured the loot piñata feel by dropping a lot of crap, mostly arrows and bolts, and we of course still very much want that feeling of item-explosions.
Ez főleg az első néhány napra lesz hatással. Eddig számítani lehetett a Common Scraps (és barátai) áradatára, de ennek a változtatásnak a hatására csökkenni fog az AH-ban megjelenő kezdő alapanyagok száma. Mi pedig, ha mástól nem, megboldogult Hofi mestertől megtanultuk a kevés szó szinonimáját: drága.

Összegezve tehát: Készüljünk fel, hogy a megjelenés után rendkívül drágák lesznek az alapanyagok a játék mindkét aukciós rendszerében. A kereslet (vagyis az alapanyagok iránt felmerülő igény) sokkal nagyobb lesz a kezdetekben, mint azt a kínálat ki tudná szolgálni. Az első hetek erről fognak szólni, és csak azután számíthatunk az árak csökkenésére.




Még jelentkezem...

Címkék: