Interjú Jim Younkinnal, a Power Word: Gold blog gazdájával

A mai nap egy ember számára biztosan különleges, hiszen születésnapja van. Sikerült email-végre kapnom Jim Younkint, a The Power Word: Gold blog gazdáját és a The Power Word: Gold hatchery oldal társszerkesztőjét. Készséggel szakított időt egy rövid interjúra, hogy a GH blog olvasói közelebbről is megismerhessék. Ha minden jól megy, a jövőben más bloggerekkel készült interjúk is meg fognak jelenni az oldalon.

Még egyszer: Happy Birthday Jim!
Át is adom a szót...



GH: Kérlek mesélj magadról pár szóban.

Jim: A nevem Jim Younkin és a Power Word: Gold blogot szerkesztem immár egy éve, valamint Power Word: Gold Podcast című műsort is én készítem. Az Egyesült Államokban élek, Arizona államban és próbálok nem megfőni a napon. Biztos ismeritek a cowboyos, ördögszekeres western filmeket. Na én pont olyan helyen élek.


GH: Mióta vagy a Gold bizniszben?

Jim: 2005-ben kezdtem el játszani, azóta ilyen-olyan formában mindig is közöm volt az aukciós házhoz, de csak tavaly mélyültem el benne, mikor a vele foglalkozó blogomat indítottam.


GH: Miért döntöttél saját blog indítása mellett?

Jim: Azért, mert akkor (2011 elején) úgy éreztem, hogy sok egyébként kiváló blog nem végez minőségi munkát a témában. Ezen kívül jó alkalom volt arra is, hogy beletanuljak a blogolás rejtelmeibe.


GH: Mennyi időt fordítasz játékra és a blogodra egy nap/héten?

Jim: Nagyjából 10-20 órát játszom egy héten és 20-40+ órát fordítok a PW:G mellett a többi blogomra és podcast készítésre.


GH: Mesélnél a legemlékezetesebb üzletedről és bakidról?

Jim: Cataclysm elején 10 ezer aranyért vettem meg a Strenghtes bracer enchant receptjét, abban a hitben, hogy meggazdagszom a scrollok eladásából. Azóta sem kerestem vele annyit, hogy visszajöjjön a recept ára. Jó lecke volt hazardírozásból, megtanított arra, hogy ne kockáztassak még nem tesztelt módszerekkel.


GH: Milyen tevékenységekkel kerested a vagyonod?

Jim: Nincs fix listám azokról az itemekről, amelyekkel kerekedem. A transmogrificationben szeretnék jobban elmélyülni Keelhaul listáit a saját ötleteimmel kiegészítve. Ezen kívül főként a különböző Volatile-okkal, Catás engineer cuccokkal és néhány Jewelcraft gemmel kereskedem. Mindig próbálok új piacokat, új módszereket kipróbálni a meglévők mellett.


GH: Milyen addonokat használsz?

Jim: Én az Auctionatort használom fő addonként, de TSM-et is használok néhány előre beállított csoportba tartozó itemek posztolására. 4.3 óta nem frissítettem az Auctioneert, nem hiszem, hogy használni fogom a jövőben.


GH: Mik a terveid a jövőre nézve, mit gondolsz a közelgő kiegészítőről?

Jim: Addig fogok játszani World of Warcrafttal amíg élvezem. Immár több mint 6 éve játszom, és még mindig imádom. A Cataclysm kiegészítőhöz úgy álltam, hogy szimplán "elmegy", nem nyűgözött le annyira, mint a TBC, bár megértem, hogy szükség volt az 1-60 szintig terjedő zónák újratervezésére.


GH: Szerinted milyen irányba halad a WoW/Diablo3 gazdasága?

Jim: Szerintem egyre több játékost fog érdekelni a pénzcsinálás WoW-on belül, amolyan szórakoztató, kiegészítő tevékenységként. Másokat pedig ez fog késztetni a játékban maradásra. Mindig tanulhatsz valami újat, sosem válik unalmassá. Diablo 3-mal kapcsolatban még várok, hogy közelebb kerüljön a megjelenéshez. A játékbeli itemek valós pénzért való eladása nagyon bejön, tűkön ülve várom mi lesz belőle, hogyan fog alakulni.


GH: Tervezel aktívan részt venni Diablo 3-ban is, úgy mint WoW-ban teszed?

Jim: Még nem döntöttem el. Tetszik a WoW nyitott, szociális része. Nem tudom, hogy mennyire kötne le egy szigorúan single player/kis létszámú csapat alapú játék. Az idő majd megmondja.


GH: Láthatunk Diablo 3 témájú cikkeket Tőled a jövőben?

Jim: Minden bizonnyal. Már el is indult a Diablo 3 RMAH-val foglalkozó blogom (http://diablo.powerwordgold.net/) és rendszeresen fogok írni a játék megjelenése után. Ha korábban derül fény pontosabb információkra, akkor már a megjelenés előtt elkezdem a Diablo 3 cikkek írását.


GH: Mi lenne az első tanácsod egy kezdő goblinnak?

Jim: Élvezd, amit csinálsz. A pénzszerzés fortélyainak megtanulása az egyik legszórakoztatóbb dolog, amit WoW-ban tehetsz. Tanulj új dolgokat, tartsd meg, ami működik, és ne foglalkozz azzal, ami nem jött be. Légy naprakész más blogokon olvasott tanácsok terén, de használd a saját ötleteid is. Az, hogy egy játékosnál vagy egy adott szerveren működik az olvasott tanács, nem jelenti, hogy minden játékosra, minden szerverre érvényes.


GH: Hol látod magad és a blogod 5 év múlva?

Jim: Őszintén, öt év múlva is játszani fogok és a World of Warcraft pénzszerzési tanácsok írását sem fogom abbahagyni. Ez évben azon leszek, hogy a korábbi hobbimat működő vállalkozássá alakítsam, elég pénzt teremtve ahhoz, hogy megéljek belőle. Bár ez egyelőre szép álom, de elég tudásom és elszántságom van ennek megvalósításához. Csak várjatok, míg meglátjátok mi minden van még a tarsolyomban.


GH: RMAH! Isten ajándéka vagy az Ördög eszköze?

Jim: Én is kipróbáltam és tudom, hogy sok játékosnak bejön. Jelenleg nem foglalkozom vele, bár kellene. Most minden időmet a játékon belüli pénzcsinálásra fordítom. Gyakran több dolgot csinálok egyszerre, például játék közben intézem a blog ügyeit, tweetelek vagy emailekre válaszolok.


GH: Csirke vagy Bacon?

Jim: Mindkettőt szeretem. Ha választani kellene, akkor a csirkét választanám. Csakis sötét hús! (vadhús, pulyka stb - a szerk.)


GH: Köszönöm, hogy időt fordítottál az interjúra. Szeretnél még valamit mondani?

Jim: Én is köszönöm a felkérést. Mindig örülök, ha olyan bloggerek tűnnek fel, akik anyanyelvükön írnak a World of Warcraft pénzcsinálási módszereiről. Minél többen vagyunk, annál jobb.

-Jim Younkin


Ha figyelemmel szeretnéd követni Jim munkásságát, oldalai elérhetőségeit megtalálod a bevezetőben.
Twitteren is követheted: @PowerWordGold




Még jelentkezem...

Címkék: , , ,