Interjú Kuja-val, a Kuja's Gold Mine blog gazdájával


Folytatva az interjúsorozatot, egy nagyon szimpatikus bloggert szeretnék bemutatni nektek. Ő ugyan nem posztol olyan gyakran, de minden egyes szavából érződik, hogy szereti amit csinál és magát a játékot is. Kell e nekünk ennél megbízhatóbb tanácsadó goblin?

Következő interjúalanyom szintén régi motoros. A kérdésekre ezúttal Kuja, a Kuja's Gold Mine blog írója fog válaszolni


GH: Kérlek mesélj magadról pár szóban.
Kuja: Üdv Mindenkinek! Jani vagyok a fagyos Finnországból. Jelenleg főként WoW gold témáról blogolok, talán a Kuja név ismerősebben cseng!


GH: Mióta vagy a Gold bizniszben?

Kuja: Valamikor 2004-2005 környékén kezdtem játszani és azóta is imádok goldszerzéssel foglalkozni. Ez idáig 3 különböző gold guide-t írtam, de a blogom bizonyult a legnépszerűbbnek munkáim közül.


GH: Miért döntöttél saját blog indítása mellett?

Kuja: Annak idején, mikor fizetős és ingyenes guide-okat után keresgéltem, látva őket azt gondoltam, hogy legalább a guide-ok fele lehetne jobb is. A legtöbb guide-ban túl sok volt a felesleges szövegelés és triviális, köztudott tanácsokat adtak, amivel csak az időt pocsékoltad (pl: mage karival portál arulás), ezért megpróbáltam jobbat létrehozni, mint azok. Azt is tudtam, hogy rengeteg pénzt lehet keresni blogolással; ez volt a másik dolog, ami motivált!


GH: Mennyi időt fordítasz játékra és a blogodra egy nap/héten?

Kuja: Mostanában az új goldszerzési trükkök kipróbálását leszámítva nem játszom. Mindezek ellenére szeretem a pénzcsinálást, és az erről szóló blogomat, de olyan sok időt nem fektetek bele. Nem írok új cikket minden egyes nap.


GH: Mesélnél a legemlékezetesebb üzletedről és bakidról?

Kuja: A legjobb vásárokat határozottan a Neutral AH-nak köszönhetem. Annak idején elég erős volt a kínai farmerek aktivitása ott, és az 50 copperért vásárolt raid epicek/alapanyagok mindig megkoronázták a napomat. Olyan sok rossz üzletem nem volt, talán a túl sok Sinister Squashling pet megvásárlását mondanám annak. Egy egész bank tele van velük, és nagyon lassan kelnek el, bár nincs is vetélytársam a piacon... a következő Hallow's End eventig!


GH: Milyen addonokat használsz?

Kuja: Nagyjából 50 addont használok folyamatosan. Kifejezetten goldszerzéshez Auctionatort, Auctioneert, Tycoont és Mailmod. Aztán van még Recount. A legjobb teljesítményt akarom nyújtani, szóval az nem maradhat ki!


GH: Mik a terveid a jövőre nézve, mit gondolsz a közelgő kiegészítőről?

Kuja: Nem gondolkoztam még ennyire előre. A mának élek! Sosem tudhatod, mit hoz a jövő! :) De nekem minden kiegészítő tetszik, ki nem hagynám a MoP-t sem. Imádom a Monk kasztot, legyen szó bármilyen játékról!


GH: Szerinted milyen irányba halad a WoW/Diablo3 gazdasága?

Kuja: Nehéz kérdés. Az idő múlásával egyre könnyebb lett a gold szerzése. Sokan ismét elérték a gold capet, lehet ismét növelni fogják a gold limitet, talán korábban is mint gondolnátok! D3-ra térve, szerintem az RMAH hatalmas siker és gold sink is lesz egyben. Remélhetőleg WoW-ba is integrálni fogják!


GH: Tervezel aktívan részt venni Diablo 3-ban is, úgy mint WoW-ban teszed/tetted?

Kuja: Ha olyan jó lesz, mint amilyennek látszik, valószínűleg többet fogok vele játszani, mint WoW-val!


GH: Láthatunk Diablo 3 témájú cikkeket Tőled a jövőben?

Kuja: A Kuja's Gold Mine megmarad WoW gold blognak, de ha néhány módszernél több lehetőség is lesz pénzt szerezni D3-ban, akkor várható egy D3 Gold Mine blog indulása.


GH: Mi lenne az első tanácsod egy kezdő goblinnak?

Kuja: Az alacsony szintű goblinoknak az, hogy vegyék fel a mining/jewelcrafting párost. Kezdjetek el bányászni és adjatok el néhány ore-t és bart. Egy adag Tin Ore-t prospecteljetek és csináljatok belőle alacsony szintű ékszereket, a gemeket pedig adjátok el. A blogomon egy teljes kategóriát az "Alacsony Szintű Pénzszerzés Módjainak" szenteltem. Ez után kezdjetek el AH-zgatni! Nézzétek meg mi az ami épp olcsó, hasonlítsátok össze az http://theunderminejournal.com/ oldalon található árakkal.


GH: Hol látod magad és a blogod 5 év múlva?

Kuja: Nem szeretek ennyire előre gondolkodni. A mának élek, ahogy az előbb említettem. De valószínűleg akkor már a WoW 2-vel fogok játszani. Már ha a Blizzard elég okos! Amíg lesz miből goldot csinálni, és az érdeklődés is megmarad a blogom iránt, addig blogolni is fogok.


GH: RMAH! Isten ajándéka vagy az Ördög eszköze?

Kuja: Van benne lehetőség. Nagyon kíváncsi vagyok rá, a való életben is kissé Goblin vagyok! :D


GH: Csirke vagy Bacon?

Kuja: "Chi-con"


GH: Köszönöm, hogy időt fordítottál az interjúra. Szeretnél még valamit mondani?

Kuja: Számomra volt öröm! Élvezzétek az életet, és használjatok ki minden lehetőséget a goldszerzésre, hacsak nem túl rizikósak!

- Kuja



Ha figyelemmel szeretnéd követni Kuja munkásságát, a blogja címe: Kuja's Gold Mine.





Még jelentkezem...

Címkék: , , ,