Interjú Markco-val, a Diablo 3 Gold Guide blog gazdájával

Következő interjúalanyunk Markco, aki legújabb blogján Diablo 3 RMAH tanácsokat ad az olvasóknak. Aki ismeri, annak nem kell bemutatni. Hajlandó volt válaszolni többszöri egyeztetés után a - kérésére - teljesen újraírt és rászabott kérdésekre. Igyekeztem maximálisan hű maradni a válaszaihoz, hiszen nagyon érdekes válaszokat adott.

Köszönjük.



GH: Kérlek mutatkozz be a magyar játékosoknak pár szóban.

Markco: Üdv mindenkinek, a nevem Markco és a http://www.diablo3goldsecrets.com/ weboldalt szerkesztem. A célom, hogy megtanítsam a játékosokat a Diablo 3 AH-jának irányítására a lehető legkevesebb munkával. Nem az első alkalom, hogy egy webes guide-t készítek egy Blizzard franchise alapján, hatalmas rajongói bázisa volt a World of Warcrafttal foglalkozó oldalamnak. Mielőtt az előző oldalamat eladtam 50.000 $-ért, hatalmas, 12.000 fős olvasói tábort alakítottam ki, akik napi szinten látogatták az oldalt.



GH: Te indítottad a JMTC blogot, miért döntöttél a blog írás mellett?

Markco: A Best Buy egyik üzletében sétáltam, amikor megláttam egy World of Warcraft "útmutatót". Kiderült, hogy nem más mint egy alapvető áttekintés a játék történelméről. Miután hazaértem, elkezdtem bloggolni a saját aranyszerzési ötleteimről. Teljesen kezdőként indultam neki, de végül multimilliomos lettem a World of Warcraftban.


GH: Milyen érzés volt látni, hogy egyre nagyobb igény van az írásaidra?

Markco: Rájöttem, hogy nem tudnám megválaszolni a napi százszámra érkező emailt, ezért úgy döntöttem, hogy FAQ gyűjtemény- szerű PDF-eket csinálok az aranyszerzés iránt érdeklődő játékosoknak. Rövid idő után minden ment magától.


GH: Emlékszel a legemlékezetesebb üzletedre és bakidra? Mesélnél róluk?

Markco: Ezt a kérdést mindig megkapom. Tudod mi a válasz? Nem volt sok eget rengető üzletem. Miért? Mert a legtöbb pénz kis értékű, gyorsan elkelő aukciókból szereztem. Nagyon ritkán foglalkoztam az epicek piacával, de meg kell, hogy mondjam, olyankor kerestem a legtöbb pénzt egy-egy aukcióval. Bakik? Az összes missclick amikor 1 aranyat érő cuccot 100 aranyért vettem.


GH: Aztán abbahagytad a WoW tippek írását. A WoW-ra untál rá vagy a közelgő Diablo 3 volt az oka?

Markco: Ahogy telt az idő, a játék rengeteget változott. Amit régen élveztem és kihívást jelentett, megszokottá vált és nem jelentett többé kihívást nekem. A Diablo 3 egy új kihívás, és mivel van benne valós pénz alapú aukciós ház is, szerintem tovább ki fog tartani, mint a WoW-ban töltött 3 év.


GH: Csináltál valami különleges dolgot az utolsó logout előtt?

Markco: Csináltam egy utolsó gold guide videót.




GH: Egy új blogot indítottál, közösséget építesz. Mennyi időt fordítasz a blogodra egy nap/héten?

Markco: Úristen, legalább 40 órát, de sokkal több dologgal foglalkozok, mint a blogolás. Fórumozok, közösségi életet élek, külsős podcastokat tartok, külsős cikkeket írok, bétát tesztelek, és a gold guide-omat szerkesztgetem: Diablo 3 Gold Secrets Guide.


GH: Egyszerre több cikken dolgozol, vagy mindig csak egyre koncentrálsz?

Markco: Általában minden ötletemet leírom egy külön papírra és egyszerre egyet dolgozok ki. Van, hogy félbehagyok egy posztot és csak akkor folytatom, amikor ihletet kapok hozzá. A titok nyitja, hogy mindent írj le ami napközben eszedbe jut mondjuk vezetés vagy futás közben. Csak vezetés közben ne kezdj el jegyzetelni... az balszerencsés ötlet. Ilyenkor a telefonomra mondom rá, amin gondolkozom.


GH: Azon szerencsések közé tartozol, akik láthatták a bétát. Mi a véleményed róla?

Markco: Túl könnyű. Csodás játékmechanika. Rossz AH interface. Rengeteg bug. Addiktív.


GH: Ne haragudj, de meg kell kérdeznem:
Néhány napon belül két magyarázatot is láthattunk a banolásod kapcsán. Mit gondolsz erről?

Markco: Tudom, hogy a ban igazi oka “exploiting the economy" volt. Egy olyan dologért, mint itemek százainak salvage-olása újra és újra (salvage -> craft -> salvage újra) és vendor itemek újrahasznosítása. De később a Blizzard kijelentette, hogy nem fogja visszaállítani a béta accountom, mert egy gold guide-t áruló oldalam van.


GH: Úgy érzed, mindenképp banolni akartak?

Markco: Nem, de amikor rájöttek, hogy kit banoltak, úgy döntöttek nem veszik le a bant.


GH: Van esetleg bármi új információ a dologgal kapcsolatban?

Markco: Nincs, ez minden.


GH: Szerinted hogyan fog alakulni a Diablo 3 gazdasága az elkövetkezendő hónapokban/évben?

Markco: Az első hónap durva lesz, mindenképpen olvassátok át az ingyenes PDF-emet, amit a blogomon szoktam reklámozni: http://www.diablo3goldguide.net. A bétában töltött időm alapján összeállítottam 8 stratégiát az első, fontos hónapra vonatkozóan. Néhány hónappal később teljesen más lesz a helyzet és új stratégiákra lesz szükség. Nagyon nehéz megmondani, hogy milyen irányba fognak menni a különböző trendek, a bétázók csupán a játék 0,05%-át látták.


GH: "Készen" van a Diablo 3?

Markco: Rengeteg dolguk van még a fejlesztőknek. Én 2012 nyarára jósolom a megjelenést! Nagyobb számú béta invitációt küldtek ki stressz-teszt céljából, de ez nem biztos jele annak, hogy Q1-ben meg fog jelenni.


GH: Tudod már, hogy mi lesz a main karaktered?

Markco: Wizard! A játékban messze a legkönnyebb a farmolás vele. A legtöbb időt vele töltöttem, amikor csináltam a farmolós videókat. Ennek ellenére a barbárral is sokat fogok játszani, többet mint a többi kaszttal.


GH: Hogy áll a Diablo-s szobád (war room - a szerk.)? Twitteren olvastam, hogy beújítottál egy jó kis széket.

Markco: Igen! Vettem egy király széket, egy üveg L alakú asztalt, és a laptopjaim nagyon jól néznek kis rajta a podcastoláshoz használt mikrofon mellett. Beszereztem egy fehér táblát is, ami előtt a videós tanácsokat fogom tartani.


GH: És legfontosabb kérdés:
Csirke vagy Bacon?

Markco: Ezt a kérdést úgy kellett volna feltenned, hogy "Bacon vagy még több Bacon?"


Nos ő volt Markco, aki igazán képes megoszlatni az olvasótábort.
Ha figyelemmel szeretnéd követni munkásságát, megteheted a Diablo 3 Gold Guide blogon valamint
Twitteren: @foldberg1


 
Még jelentkezem...

Címkék: , , ,