Hol vagytok goblinok?

A 2013-as Children's Week event önmagában nem érdemelne külön posztot, hisz az évszámon kívül változás nem történt ez éven. Így a tavalyi írás tökéletesen megfelel azoknak, akik szeretnének az utolsó napokban egy kis pluszpénzre szert tenni.
Ami mégis különlegessé teszi a 2013-as eventet egy soha eddig (de legalábbis nagyon nagyon ritkán) nem tapasztalt esemény.

A Children's Week a kedvenc WoW-béli eventem. Évről évre ebből az eventből nyerem ki a legtöbb pénzt és ez most sem volt másként. Egy valami viszont meglepett, és a tanácstalanságtól széttárt karokkal kerestem az okát a goblin társadalom event iránti teljes érdektelenségének. Fejemben mindössze egy erőtlen gondolatra futotta: eltűnnek a goblinok?

Miért nem „cuppantak” rá a többiek az lehetőségre?

Hol vannak az ilyenkor megszokott nevek, az undercut vérfürdő és a leleményes kezdők?

Bevallom nem sokat gondolkoztam ezen, mert a felismerés után egyből jött a következő:
akkor itt monopolhelyzet lesz!

Nem is jöhetett volna rosszabbkor. Szándékosan nem készültem az eventre és így zuhant rám a hatalmas kereslet. Gyorsan kellett reagálnom és előkaparnom az évek óta nem alkalmazott stratégiát. Le is írom mi volt ez, de gondosan elrejtem egy mesélős wall of textbe.

 

  Kezdjük az elején.


Rögtön egy vallomással. Mégis készültem az eventre. Children's Week indulását megelőző estén előkapartam a klánbankból a tavalyról megmaradt 19 darab Small Egget, vettem még hozzá 5 darabot és legyártottam 3 darab Delicious Chocolate Cake-t.
Mindössze ennyi volt az én Children's Weekes repertoárom.

Amint látszik tényleg nem foglalkoztatott az event, az a 3 darab torta pedig csak azért került be aznap este az AH-ba, hogy elnyomja a fejemben vészkürtölő emberke hangját, aki egy hatalmas „Kihagyott esély!!!” táblát lóbálgatott hevesen.

Másnap munkából hazaérve láttam hogy mind elkelt. Ráadásul a szokott, kezdeti áramon 500 aranyért. Mák - gondoltam én.

Nem érdekelt a torta biznisz, a tavalyi év bőven elég volt belőle. Múlt évben szokás szerint az én tortáim voltak az elsők az AH-ban és - mint mindig - 500 aranyért tettem be őket. A world eventek achievementjeit teljesíteni akaró embereknek meg kell venniük ezt a tortát és mivel a receptje nem trainertől hanem daily questért járó reward dropjából szerezhető be, ezért elég ritkának mondható. Évről évre biztos forrásnak minősült a tortázás, de tavaly...

 

Tavaly valahogy mindenki azt hitte magáról, hogy pro AH goblin. Sajnos legtöbbjük csak azt hitte, hogy meg fog gazdagodni. Látva, hogy nem megy el az árujuk elkezdték bepakolgatni jóval olcsóbban, mint az éppen legolcsóbb darab. Ez oda vezetett, hogy (nem viccelek) pár óra alatt 500 aranyról alapanyagár alá ment a torták ára. A sok okos ember persze napokig keményen tartotta magát a saját hülyeségéhez megölve ezzel az egész eventet.



Éppen ezért nem készültem 2013-ra - és milyen buta döntés volt. Nem tudom, hogy a gondviselés áldó kezének vagy az evolúció jótékony hatásának köszönhetően, de az ilyen "okos" emberek nagy része eltűnt ebben az évben. Olyannyira eltűntek az emberek, hogy az event első napjának este 7 órájáig még csak versenytársam sem volt. Nagyon furcsa érzés volt az évek alatt megszokott undercut őrület helyett üresen látni az AH-t egy ennyire profitáló event első napján.

Ahogy fentebb írtam azonnal begyújtottam a rakétákat, itt bizony Norti bácsi monopolista lesz!!  (van ilyen szó?)

Ritkán fordul elő ilyen ezért bepróbálkoztam egy csak elvétve használható technikával.
A kiéheztetéssel.

 

A kiéheztetés


A stratégia lényege elérni, hogy a vásárló annyira akarja a kívánt itemet, hogy jóval borsosabb áron is hajlandó megvenni. Ezt nagyon nehéz elérni olyan itemeknél, amik gyakran megfordulnak az AH-ban és a Children's Week alatt a torta ilyen itemnek számít. 
Több módszer is létezik arra, hogy elérd, hogy a vásárlói réteg kiéhezzen az árudra. 
Az egyik ilyen taktika az, hogy finoman csepegteted a kínálatodat és hosszabb szüneteket hagysz két feltöltés között. Ilyenkor nem a kevés berakott itemet megvásárlókat célzod meg, hanem azokat akik akarják az itemet de nem találják többszöri keresés után sem (mert nincs) vagy korábban megtalálták de drágállták (emlékezzünk, hogy 500g az indulóár; egy hülye tortáért) és kivárásra játszottak. A hoppon maradt potenciális vásárlók egyre gyakrabban keresnek rá az itemre rövid időn belül, egyre frusztráltabbak lesznek, mert nem találják. 
És talán már egy részük bánja is, hogy nem vette meg 500g-ért korábban.

A kiéheztetés fontos stratégiai eleme tehát a reklámozás. Megmutatod magad, Neked és csak neked van ilyen itemed de mivel csak te rakod be, te döntöd el, hogy mennyiért és mennyit. 

Te irányítasz.
   
Egy idő után ismét megjelentetsz néhányat a keresett itemből a piacon, amit ismét gyorsan elkapkodnak a szerencsések. Második körben már emelsz az áron, vagy ha gondolod harmadik körben emelsz és a második itemadagot még azonos áron adod. Rajtad áll.

Aztán ismét vársz.

És így tovább.

A taktika előnyeit nem kell ecsetelni. A folyamatosan emelkedő profit ritka jelenség a WoW goblinok világában. Hátránya viszont van: gyakran kell frissíteni az AH-t, rendszeresen kell ellenőrizned, hogy megjelent e valaki a piacon. Mert ha igen, akkor a stratégia ugrott.


A definíció után térjünk vissza az én esetemre.

Mindig csak 3-t raktam be, ami gyorsan elment. Vártam egy kicsit és figyeltem hogy más rak e be. Ha igen, akkor azonnal léptem. Ha nem akkor vártam és 1-2 óra múlva beraktam az én áramnál drágábban. Így kelt el a torták darabja 500 és 650 aranyért. Figyeltem a trade csatit, hátha árul valaki tortát. Ha megláttam, akkor úgy 10 percig rendszeresen frissítettem az AH-t.
Nem azért, hogy hátha berakta, hanem azért, mert egy tradecsatis hirdetés eszébe juttathatja más szakácsoknak a tortából kisajtolható profitot és nekiáll nagyüzemben gyártani.

Sajnos ez meg is történt. Kb 2,5 óra (és úgy 40 torta eladása) után megjelentek az első competitorok. Hárman voltak és kettő az ésszerűségnek megfelelően egy copperrel undercuttolt... de a harmadik... jaj.
A harmadik 400 g-vel rakott alánk azaz 100 aranyért rakott be 20 darab tortát.
Azt kívántam bárcsak lenne egy szamurájkardom.

A neve ismerős volt, de annyi ellenség után már nem tudtam beazonosítani ki is lehet ő és hogyan AH-zik. Nem tudtam, hogy ha felvásárolom az összes tortáját nem e kap vérszemet és gyárt le belőle még 50 darabot.
Annyit tudtam, hogy raidelt a klánjával ezért látta, ha eladott valamit.

Úgy döntöttem, hogy elkezdem fojtogatni. Nem agresszíven, csak annyira, hogy örüljön, hogy megszabadult a készletétől és ne akarjon újakat gyártani. Figyeltem a tortaeladásokat.
20
18
17
darabja maradt néhány perc múltán. Ez már biztosan feltűnt neki raid közben is és valószínűleg örült is neki rendesen. Ekkor léptem közbe és elkezdtem alápakolni kistételben. Innentől kezdve én adtam el a tortákat és gondosan ügyeltem rá, hogy nehogy eltűnjek alóla.

Aznap este és másnap délután még hagytam hogy időnként ő legyen az olcsóbb és így kiszórhassa a készletét. Csak annyira, hogy azt gondolja: Ez nem valami nagy üzlet.
Az event második napján már ismét egyedül voltam, a torták ismét 500 aranyért keltek el.
A harmadik napon egy kis szerencse is ért, megjelent egy másik versenytárs mindössze néhány darab tortával de 6-700 aranyas áron. Ilyenkor már nem hagytam, hogy kiárulja magát az illető, könyörtelenül alápakoltam.

Mindent összegezve hihetetlenül mákom volt ebben az évben. Mindössze néhány embernek jutott eszébe a tortával való kereskedés és őket is sikerült hamar kiszorítani. Talán nem is lesz még egy ilyen alkalom hónapokig.

Említettem a cikk elején, hogy abszolút nem készültem az eventre. A tortához kellő Small Eggből mindössze 19 darabom volt. Rengeteg tojásra volt szükségem nagyon rövid idő alatt.

Elmentem hát farmolni a kedvenc helyemre ahol negyed óra alatt 3 stack tojást lehetett kiszedni. Kerestem egy filmet és letáboroztam Westfallban. Egyetlen embert sem láttam tojást farmolni, ami igencsak elgondolkoztatott. Mégis haldokolna a WoW?
Na de ez egy jövőbeli cikk témája lesz, már így is kiolvad a szemetek.

A képes beszámoló kedvéért kiszedtem a postaládát, jelenleg 62 db eladott tortával 25 ezer aranyat sikerült összekapargatnom. Nem rossz ez pár óra farmolásért. A számok kedvelőinek: ez valahol 4000 gold/h, talán kicsit több.





Még jelentkezem...

Címkék: , , ,