20 kérdés az aranyról - Új sheriff érkezik a városba

A minap beszélgettem egy kedves olvasóval, aki a szokásos goldos kérdések mellett kíváncsi volt magára Nortonra is. Eszembe jutott egy régebben indított sorozat, a 20 kérdés az aranyról.
Leporolva az ötletet, folytatom a kérdések megválaszolását, hogy a bizonytalan, kezdő gold guruk is lássák: mindenki elkezdi valahol és sokszor hibát is vét.

Kedves Olvasó, kíváncsi vagyok a te történetedre is! Küld el nekem a Te válaszaid  - akár az anonimitás mögé bújva. A kérdéseket itt találod. Megválaszolhatod mindet, vagy egy részét is.

Vágjunk bele.

A korábbi „vallomás” alkalmával az első 3 kérdésre válaszoltam, itt vesszük fel a fonalat.

Mikor kezdtél banker altot?

 


Visszatekintve arra az időre, megmosolyogtat, de egyáltalán nem volt banker altom.
Amit éppen beraktam AH-ba, azt mindig az adott karakterrel csináltam. Ahogy viszont egyre több és több piacon próbáltam ki magam és egyre csak szaporodtak az eladásra szánt itemek, valahol tárolni kellett őket.
BC idején éreztem először, hogy kell egy alt, amin tárolhatom az itemeket. Akkoriban még nagyban a játékról szólt a WoW, így nem volt helyem lvl 1-es karaktert csinálni. Befogtam hát az akkor lvl 30-as egyik altomat, amolyan tároló karakternek.
Neki küldtem minden eladni kívánt cuccomat (akkoriban ezek általában potik, smeltelt ore-k és kék itemek voltak) és a saját cuccai közt keresgélve raktam be AH-ba a magam kis portékáját.

A változás WotLK idején jött el, az akkorra felhúzott és sokat tapasztalt AH-s banker altom a goldszerzési műveleteim központjává vált.


Még mindig azt az altot használod?

 


Életem első banker altja máig megmaradt.
Hozzá áramlik majdnem minden, amivel a pénzt keresem.
Ennek van jó és rossz oldala is. Annak idején azt a döntést hoztam, hogy egy karakterre koncentrálom az AH-val kapcsolatos fontosabb tevékenységeket. Egyre több itemmel kereskedtem, megtanultam az új piacok felfedezésének hatásosságát és ez meglátszott az eladásra szánt különböző itemek számában. Már komolyan érdekelt, hogy én vagyok e a legolcsóbb – és ezt nem ellenőrizhettem, ha több karakterre osztom szét a „cuccot”.

Átküldtem neki mindent, amit szemmel akartam tartani. Nem tudnék egyértelmű választ adni arra, hogy ez jó döntés volt –e, mert így önként vállalt hátrányból indultam a versenytársak ellen. A tapasztaltabb goblinok már könnyen nyomon tudták követni, hogy mikor vagyok online – rosszabb esetben, hogy pontosan mit csinálok, mikor nem vagyok AH közelben –, hogy kihasználják, ha nem tudok figyelni az aukcióimra.
Viszont előnye több is volt az egy karakterre átállásnak. Akkorra már sikerült feltérképezni egy-egy versenytárs más karaktereit illetve másik bankos kariját. Nagy divat volt akkoriban külön karakterekkel kezelni a szakmákat. Ezt használtam ki. Mivel én szinte mindent egy karakterrel csinálok, ezért ha láttam, hogy offline-ra megy az adott vetélytárs JC-s karija és online jött az enchanter bankosa, én azonnal újrapakoltam a bent lévő gemjeimet és egy ideig uralhattam a piacot. Tőlem vásároltak.

A másik nagy előnye az volt, hogy már elkezdhettem azon dolgozni, hogy megismerjék a nevem. Nem is… megtanulják a nevem!

Az előző cikkben említettem, hogy a „kemény mag” soraiba akartam bejutni, a szerverem egyik meghatározó kereskedője akartam lenni. Ezt pedig nem lehetett úgy, ha több karakterre osztom a ténykedésem. Ha azt akarom, hogy tiszteljenek – és ne tegyenek alám, mert tudják, hogy esélytelen az eladás – meg kell tanítanom nekik egy nevet. Akiről tudják, hogy ha online, akkor jobb, ha elmennek filmet nézni. Ez pedig a …….  Hopsz, majdnem magával vitt a lendület.

Utólag visszatekintve elmondhatom, hogy ez sikerült. Sőt, nem egyszer goldra is tudtam váltanom azt, hogy híres/hírhedt karakterem van.

Mára már több karakterrel végzem a goblinkodást. Egyszerűen nem fér el minden egy karakternél. Volt/van külön karakterem a transmog cuccok kezelésére, az old world alapanyagok eladására, glyphekhez, de a több figyelmet megkövetelő áruk eladását még mindig ugyanazzal az alttal végzem. Már csak ártana az üzletnek, ha váltanék.

Hamarosan folytatódik a sorozat.



Még jelentkezem…

Címkék: , , ,