2014. április 7.

Újabb infók a WoD szakmáiról

Tovább boncolgatjuk a WoD alphát. A WoWhead nemrég fellőtte a WoD-os adatbázisát, melyből már most következtethetünk komoly változásokra. Ma a kevés szakmákat érintő információt nézzük át.
Új Alchemy, új nyersanyagok és skilltől függő fishing kapások.

Mint a közeljövőben megjelenő összes információra, ezekre is vonatkozik, hogy még nincsenek kőbe vésve.

Az alpha állapotból következtethetünk, hogy még sokminden változhat.


Időhiány miatt kicsit lopok, a poszt Phat Lewts írása alapján készült.

Alchemy:


Az Alchemy úgy néz ki, hogy teljesen át fog alakulni. A szakmával gyártható itemek két csoportra fognak oszlani. Alchemy of Draenorra és Ancient Alchemical Recipesre.

Annyit tudunk még, hogy az Alchemy of Draenorra csoport a következő alcsoportokat fogja tartalmazni:

Alchemy of Draenor

  • Reagents
  • Flasks
  • Potions
  • Trinkets
Valószínű, hogy a Ancient Alchemical Recipes is hasonló alcsoportokra tagolódik majd.

Fontos változásnak számíthatunk a flaskákkal kapcsolatban. Úgy látszik, hogy búcsút mondhatunk az elsődleges statokat boostoló flaskáknak. WoD-ban a flaskák másodlagos statokat fognak növelni.
Ráadásul a flaskákból két verzió is létezni fog, egy normál és egy Greater verzió.

Legyártásukhoz egy-egy féle virág fog kelleni, egy katalizátor és egy BoP item.
A katalizátort Alchemical Catalystnek nevezik és a flaskák mellett potionok gyártásához is kelleni fog, a BoP item neve pedig Metamorphic Crystal.

A Metamorphic Crystal leírása alapján fontos kellék lesz a szakma használóinak.
Talán egy srcibe-os Scroll of Wisdomjához hasonló daily CD lesz.

Kristályt és katalizátort Alchemist’s Cauldronból nyerhetjük ki a leírása alapján.
A Caouldronhoz pedig Essence of the Shapers fog kelleni.

Flaskák gyártása is változni fog. Egy flaska legyártása így fog kinézni:

Normál flaska

Virág x 5 + Alchemical Catalyst + Metamorphic Crystal

Greater flaska

Normál flaska + Alchemical Catalyst + Metamorphic Crystal + Embodiment

Az Embodiment egy új reagens lesz, és nagyon keveset tudni róla.
Elképzelhető, hogy nem csak Alchemy-hez, hanem más szakmához is használható lesz.
A placeholderként kapott ikonja mindenesetre a Spirit of Harmony ikonja és az Embodimentek leírásában is szerepel, hogy may be „split into multiple items”.

A Crescent Oil szintén új craftolható item de elvileg vendortól is megvásárolhatjuk majd.

A flaskákat egyébként itt lehet megnézni, de még csak placeholderek.
Legalábbis kétlem, hogy 30-37 ezer másodlagos statot fognak adni.

Engineering:


Ahogy az várható volt az engineerek fogják szolgáltatni a lvl 100-as belépő szintű ilvl 675 és ilvl 700 ranged fegyvereket. A fejlesztők láthatóan szeretnék, hogy a szakmának több pénzkereseti lehetősége lenne.

Ugyanis a kiegészítőben olyan eladható itemek jelennek meg, amiket eddig csak engineerek használhattak.

A WoD-ban lesz bárki által használható postaláda (GUMM-E) és Loot-a-Rang (Findle's Loot-A-Rang) is. A craftolható Megawatt Filament és az Oglethorpe's Missile Splitter lesznek az új hunter scope-ok, Jeeves WoD-os megfelelője pedig Walter lesz.

Az új craftokhoz Bottled Elements fog kelleni, ami valószínüleg az alchemy-s katalizátorhoz lesz hasonló.

Enchanting:


Erről a szakmáról még nagyon keveset tudni. Ám ami eddig kiderült, az érdekes. Azt már tudjuk, hogy csökkenteni fogják az enchantolható slotok számát, de konkrét dolog még nem derült ki. Jelenleg annyit tudunk, hogy gyűrűket, cloakokat, fegyvereket, kesztyűket és nyakláncokat lehet majd enchantolni.
Itt találunk néhány új receptet.

Az új alapanyagok neve pedig:

Draenic Dust
Blackfire Essence
Rune Shard
Epic kristályról még nem tudunk.

Inscription:


Az automatikus glyphek okozta sokkot enyhítheti az, hogy rengeteg új glyphet fognak kapni a scribe-ok.
Ezt itt mind.

Leatherworking/Skinning:


Egyelőre csak az új bőrök ismertek a szakmákkal kapcsolatban.
Starglazed Leather és Native Beast Hide lesznek az új alapanyagok, ezenkívül pedig a Stitched Starglazed Leather tooltipje arra enged következtetni, hogy az új virágokat is használni fogják az LW-sek valamilyen formában.


Fishing:


A Fishing szintén nagy változásokat kapott. Úgy tűnik, hogy Draenor egyes halait csak különböző csalikkal lehet majd kifogni. Ráadásul a fogás „minősége” is a skillünktől függ.
Már látom, ahogy linkelgeti kegymásnak a horgászok, hogy [Ekkora halat] fogtam.

Komolyra fordítva a szót, a skillfüggő fishing valahogy így néz ki ugyanannál a halnál:

Small Fire Ammonite – Kezdő horgászok
Large Fire Ammonite – Haladó horgászok
Enormous Fire Ammonite – Profi horgászok
Fire Ammonite Tentacle – Ez pedig az ebből a halból nyerhető hús neve

Tehát lényegében a fishing úgy fog kinézni, hogy egy bizonyos hal kifogásához bizonyos megyékben kell horgásznunk és bizonyos csalit használva a skillünktől függően eltérő minőségű kapásunk lesz.
És majd ebből valami úton-módon valahogy majd húst csinálunk.

Még jó hogy horgászengedély vagy vércsoport-vizsgálat nem kell, hogy egyáltalán botot vehessünk a kezünkbe.

Két új feastet is megismerhetünk a Feast of Blood és a Feast of the Waters személyében.
Ezen kívül más cooking itemeket találhatunk itt.


Herbalism:


A Herbalism semmit sem változott. Az új Lotus ugyanúgy megtalálható lesz majd más virágokat lootolva.

A virágok listája a teljesség igénye nélkül:

Chameleon Lotus
Frostweed
Gorgrond Flytrap
Starflower
Nagrand Arrowbloom
Talador Orchid
Fireweed


Mining:


A következő kiegészítőben belőlük kell majd betárazni sok tízezernyit:
Blackrock Ore
True Iron Ore
Draenic Iron Ore
Draenic Iron Bar
Blackrock Steel Ingot
Crucible Steel Ingot

Craftolás:


Azt már tudjuk, hogy a gyártószakmákkal készíthető itemek random statokkal fognak rendelkezni.
Ezenkívül olyan érzés, mintha átvették volna a JC-től a perfect cut szisztémáját.

Például a lvl 91-re gyártható Draenic Steel Chestplate rare verziójából létezik ilvl 637 és ilvl 643 is. Sőt!
Ahogy az a fenti linkből is látszik, ÚGY NÉZ KI, hogy a craftolás során proccolás útján red vagy prismatic gem slotok kerülhetnek egy-egy itemre, és lesz a craftoknak epic verziója is!

Az epic verzióknak 4 ilvl-je lesz: 650, 656, 666, és 672. Azt nem tudni, hogy ezek craft proccok vagy upgrade útján lesznek elérhetők.

Összegzés:


Még minden képlény és minden változhat. Ezt ne felejtsük el! Egyelőre nagy vonalakban érdemes a szakmákkal tervezni, hiszen még az alapanyagok teljes listája sincs meg. Ettől függetlenül az már most látszik, hogy komolyan beszéltek, amikor a szakmák megújításáról nyilatkoztak a fejlesztők.




Még jelentkezem...

2 comment:

Az enchanting cuccoknál nem érzem magam meggyőzve hogy példának okáért +2800 haste nem lesz kötelező viselet és csak opcionális ahogy ígérték. Ezenfelül a most látott számok nem erősítik meg azt hogy tömöríteni akarják a statokat/ilvleket/HPkat/dmgeket hogy beférjenek az integer (sőt, már inkább a longint) tartományába.
A glyphek nagy részénél olyan érzésem van, hogy minorként jobb lenne (bár ebbe valószínűleg belesegít hogy nem szoktam PvPzni és mint olyan a CC-mobility-selfheal-tankosság (nemtanknál) cuccoknak nem látom sok hasznát - és valószínűleg ebben az is benne van hogy WotLK utáni erőviszonyokat nem ismerem).

Ha a craftolás proc-alapú lesz, az egyrészről lehetővé teszi az erősebb kezdőgearek alkalmazását (ami valószínűleg azt is okozza hogy a kieg eleji raideken-pvpben több olyan ember lesz aki kevés dungeont látott de van pénze, amit a vehető lvl90 boost tovább tetéz), másrészről viszont előhozhatja a Diablo3-ban jellemző baját a craftolásnak (főleg a random statokkal): lesz 2-3 optimális csomag (legnagyobb ilvl, akár epic, megfelelő secondary-stat/socket eloszlás), és bármi más ami nem pontosan azokat rollolja vendorthrash/DEmat lesz.
WoWban még valószínűleg hozzá kell adni azt, hogy jóval korlátozottabbak a próbálkozási lehetőségek (1 item lecraftolása 10-50s körül mozog + a jobb cuccoknak már a matok sem olcsók). Nagyon sok fog azon múlni, hogy milyen esélyek vannak benne, de ha alacsony akkor luxusjellegű goblintevékenység lesz, ha viszont magas esély van rá akkor meg azokat szivatja aki nagy nehezen összeszedi az anyagot és utána kap érte valami olyat amit lvl1es altnak sem adna oda és teljesen elmegy a kedve a játéktól, főleg amikor betér az AHba és azt látja hogy mindenki más ugyanannak az itemnek az epic verzióját adja el a lehető legjobb statokkal (akár olcsóbban mint amennyiért ő összehozta a sajátják).

Sajnos nem volt még időm megnézni az enchant recepteket, de a flaskákból kiindulva szerintem csak mutatóban vannak a számok. Sok lvl 100-as itemnél láttam ,hogy az értékek lvl 90-es karakterre vonatkoznak és ezért olyan magasak.

A random craftos ötleted bennem is megfogalmazódott már, remélem tanultak Dio 3 esetéből és megoldják valahogy.
Sőt, azt is meg merem kockáztatni, hogy az alacsonyabb ilvl a garrisonos, a magasabb a rendesen legyártott item lesz.
Viszont ha csak ennyi különbség lesz garrison és rendes szakma között akkor szomorú leszek. Inkább gyorsan rácsapok a számra :)

Megjegyzés küldése