Lassan közeledik a World of Warcraft 10. évfordulója. Nem csoda hát, ha a régi játékost elkapja a nosztalgia és a távolba merengve vissza-visszaemlékezik arra az időre, amikor kezdte a játékot.
Így történt egy bizonyos tedj nevű játékossal, aki – hogy újraélje a vanilla wow élményeit – regisztrált egy 1.12-es patchet futtató tört szerverre és elkezdett játszani illetve AH-zni.
Az élményeit megosztotta a goblin közösséggel, amit mi nagy örömmel és már-már könnyes szemmel fogadtunk.
Milyen volt a goblin élet a vanilla wowban?
Kemény. Megannyi kényelmi funkció hiányzott, amit ma már alapvetőnek tekintünk.
De lássuk pontokba szedve, hogy minek örülhetünk, hogy megváltozott.
Auction House régen
- Az itemeket csak 2/8/24 órára lehetett berakni.
- Nem posztolhattál különböző mennyiségeket, beraktad az itemet és annyit raktál fel aukcióra amennyi volt belőle.
- Nem lehetett jobb klikkel berakni az itemet, régen be kellett húzni az itemet a kezelőfelület megfelelő helyére.
- Reset gomb nem is létezett!
- A keresőmezőbe nem lehetett Shift+klikkel belinkelni az itemet, mindig be kellett írni az item nevét.
- Sokszor emiatt, feledékenységből 10 aranyat érő itemet adtunk el 2 ezüstért.
- Nagyon kevés pénzzel szaladgáltunk és a posting fee néha olyan magas volt, hogy egyszerűen nem érte meg berakni „magas” áron valamit. Emiatt sokan egész nap trade csatin hirdetgettek. Emlékszem, mennyire örültem, amikor 80 aranyért megvették a Stormshroud armor receptjét, ami Azsharában esett nekem.
- A Shuffle nem volt elterjedt módszer és mivel az enchanting nagyon drágák voltak egy tailor/BS/LW + enchant párosítás igazi aranybánya volt.
- TCG és Transmog nem létezett, így a piacuk sem.
Postázás
- Kb 2 postaláda volt a fővárosokban. Az AH-hoz legközelebbi postaláda Darnassusban volt a banknál, de még így is fél percig tartott eljutni oda.
- Shift-klikkelés a leveleken nem vette ki automatikusan az item. Minden levelet először meg kellett nyitni és úgy kivenni a benne lévő itemet.
- Csak EGY itemet küldhettél levelenként!
- Ha megnyitottál egy levelet, csak 3 napig maradt a postaládában, olvasatlanul 30 napig.
- A címzett mező nem dobott ki neveket (még a barátokét sem), ezért mindig be kellett írni a teljes nevét annak akinek küldeni akartunk valamit.
Szakmák
- Inscription, Jewelcrafting, Archaeology nem létezett.
- A Cooking húzása igazi tortúra volt, általában a Fishinggel együtt húzták. A + stamina buff miatt viszont nagyon kifizetődő volt.
- A játék egyetlen epic Cooking receptje egy ma már nem megszerezhető recept. Ahn'Qiraj nyitási quest chainből volt szerezhető a BoE recept, ami annyira ritka, hogy ma már százezreket ér. [Recipe: Dirge's Kickin' Chimaerok Chops].
- A cloth sokkal ritkábban esett, emiatt a First Aid szintezése sokáig tartott.
- Hogy a First Aidet 225 fölé szintezhesd egy küldetést kellett teljesítened. Arathi-ban(H) vagy Dustwallowban(A) kellett egy szobányi sérült NPC-t felgyógyítanod kötszerrel.
- A trainerek csak alap dolgokat tanítottak, a komolyabb receptek nagy része world dropposak voltak.
- Másokat vendorok árultak a világ eldugott sarkaiban, ahova gyalog/mounttal, kellett eljutni.
- A First Aidhez hasonlóan, több szakma trainere nem tanítot 225 fölé, és néhány szakma következő szintre tanítója instában volt (pl az Enchanting trainere Uldamanban volt).
- Minden enchantot 5 másodpercig tartott felraknit.
- Különféle pálcákkal (rodokkal) lehetett felrakni a különböző szintű enchantokat. A rodok egy fontos alapanyagát kovácsok gyártották.
- Ezeket a rodokat mindig maguknál kellett, hogy tartsák az Enchanterek.
- Bármilyen szintű itemet lehetett disenchantolni.
- Scrollok nem voltak, csak direkt itemet lehetett enchantolni, ezért az Enchanterek gyakran munkadíjat számoltak fel.
- A gyártószakmákkal specializálódni kellett, a választott specializációt nem lehetett eldobni. Váltani csak a prefession újbóli felhúzásával lehetett. Kovácsok például specializálódhattak armorra, baltákra stb.
- Boltokat, barokat, bőröket, alkatrészeket és potionokat 3 secig tartott lecraftolni.
- A gyártás ideje low level gearnél 5s, Mid level gearnél 25 és 45 sec között. High level geart pedig 60 secig tartott lecraftolni darabonként.
- Sok profession cooldown 4 napos volt.
- A nyúzás 2 secig, a virágozás 5 secig, a bányászat pedig 3 secig tartott. Egy bányából többször is lehetett bányászni.
- Ritka eset volt, hogy egy egész guild aznapi raidelés igényeit kielégítő alapanyag volt AH-ban, raid előtt rendszeresen mentek a klántagok farmolni, hogy majd abból gyártassanak a crafterekkel potiont az esti raidre.
- Mivel a potikon megvolt ugyan a 2 perces cooldown de combat közben is telt a CD, ezért a poti gyártás nagyon jó üzlet volt.
- Egyes szakmáknál nem volt 'Filter by materials/has skill up' szűrő egyes szakmáknál nem is voltak szűrők.
- Egyszerre két szakma ablakát is meg lehetett nyitni, de ennek lehetőségét elvették a fejlesztők idővel.
Tárolás
- Guild bankok? Ugyan már..
- A személyes bank 24 férőhelyes volt, és csak 6 táskával lehetett bővíteni!
- A legnagyobb táskák 18 slotososak voltak és önerőből, AH-ból vett anyagok nélkül 48 napig tartott EGYETLEN táskát lecraftolni..
- Már akkor is voltak bankos karik, azonban csak egy itemet (stacket vagy darabot) lehetett küldeni nekik egyszerre.
- A warlockoknak farmolni kellett a Soul Shardokat, ezért volt egy csak nekik dedikált 28 slotos soul shard táska.
- Ezenkívül csak a Herbalism és az Enchanting kapott saját táskát.
A világ
- A gear cserélődés anynira ritka volt és az insták annyira nehezek, hogy gyakran a party tagok felenchantolták a másik cuccát vagy potionokat osztogattak.
- A '/roll' parancsot.ládáknál használták, hogy kiderüljön ki nyerte a benne rejlő dolgokat.
- Revettek 'Scroll of Spirit IV' és hasonló bufftekercseket, megérte velük kereskedni.
- A 60%-os mountot csak level 40-től lehetett használni és 100g arany volt darabja. Azaz lvl 40-ig (és sokszor jóval utána is) mindenki gyalogolt
- Az epic mount skill ára 1000g volt és csak lvl 60-on lehetett megtanulni. Ez elképesztő összeg volt, ezért egyáltalán nem volt ritka egy lvl 60-as karakter lvl 40-es mounton látni. Volt, akinek egészen addig nem volt epic mountja, míg a Blizzard nem csökkentette az árat.
- Csak egyetlen griffes volt egy területen (Westfall, Durotar, ...) és azokon a területeken ahol volt főváros, csak a városban volt griffes.
- Mivel fejlődés közben kevés pénzhez jutottak a játékosok, nem tudták megvenni az összes skillt trainertől. Választaniuk kellett a megtanult skillek közül, vagy nem tanulták meg egy skill új rankját.
- Oh igen, a spelleket/skilleket trainerek tanították és néhány szintenként vissza kellett menni hozzájuk.
- Az első retalent ára 1g-volt és az ár gyorsan felkúszott akár 50g-re is, ami, ha nem is hihetetlen, de nagyon nagy összeg volt.
- A reputációs itemeket aranyért vehettük meg egyéb currency helyett.
- A reputáció szintjétől függően egy kisebb összeget kellett fizetni, ha be akartál lépni Naxx 40-be. Igen, minden visszafutás után is.
- Amikor az Ahn'Qiraj patch kijött, egy hatalmas szerverszintű event vette kezdetét. A raid kapuinak megnyitásához itemeket kellett farmolni elképesztő mennyiségben a két frakciónak közösen, ezért az AH minden szerveren 3-5 hónapig kongott az ürességtől. Például az allinak le kellett adni 180.000 x Light Leathert. És ez csak egy item, nagyon durva számokat találsz erre.
A kezelőfelület
- Mouse-over scroll nem működött. Klikkeléssel pörgettük az AH-t vagy a chatet.
- Nem voltak minimap jelzések, magadnak kellett megtalálnod a trainert, postaládát, stb…
- A két szakma a spellbookban volt és a szintjük a 'Skills' panelen.
- Weapon skillek. Minden fegyvertípust külön „be kellett gyakorolni” különben nem találta el az ellenfelet.
- Mountoknak és peteknek nem volt külön kezelőfelülete, a táskában tartottuk őket.
- Másokkal való tradelésnél is be kellett húzni az itemet az ablakba. Ha véletlenül jobb klikket nyomtál az itemre, akkor use-oltad.
- Szintezés: egy karit hetekig húztunk. Még a lvl 30 is sokszor egy teljes hétbe telt napi 8-10 órás játékkal.
forrás: Vanilla AH - How times have changed - Things you never new
Ahhhh régi szép emlékek. Ki emlékszik a Nagy Futásra?
Még jelentkezem...Címkék: AH, phunny phriday, wow